Recenze e-shopových řešení

Začínáte podnikat a potřebujete prodávat zboží nebo služby na internetu? Dnes už se bez této možnosti neobejdete. Naštěstí zároveň nebudete muset platit statisícové částky, pokud nepotřebujete e-shop na míru. Zejména do začátku je ideální vyzkoušet hotová e-shopová řešení, někdy se také nazývají krabicová řešení. Dostanete funkční systém, několik šablon, možnosti si do určité míry e-shop přizpůsobit – a zaplatíte přijatelnou částku.

3 nejlepší e-shopové řešení

Vyznat se v nabídce e-shopových řešení na míru není snadné. Můžete díky němu mít e-shop levně, ale musíte si dát pozor, aby bylo použitelné právě pro vaše potřeby. Jestliže nemáte technické znalosti v této oblasti, můžete se spolehnout na níže vypsané 3 krabicové řešení e-shopu. Jsou tím nejlepším, co můžete mít v případě hotového řešení. Lepší už je pouze tvorba e-shopu na míru – ale je také mnohem dražší.

  1. Shoptet.cz
  2. UpGates.cz
  3. Webnode.cz

Jak vybrat nejlepší e-shopové řešení (pronájem e-shopu)

Nejdříve se určitě musíte rozhodnout, jestli vám postačí e-shop na míru pomocí už hotového krabicového řešení, které si upravíte, nebo potřebujete e-shop na míru. Tvorba e-shopu určitě není nejlevnější, proto je důležité se střízlivě podívat, jestli máte finance – počítejte minimálně 100 000 Kč a výše za jednoduchý e-shop. Pomocí krabicového řešení zase můžete mít e-shop rychle a levně.

E-shop na míru

Řešení na míru je skvělé, ale bude vás stát hodně. A to ještě, než se vůbec dostanete k samotné tvorbě e-shopu. Máte představu, co všechno musí takový e-shop umět? Jak by měl vypadat? Jaká by měla být nejlepší zákaznická cesta? Ještě, než začnete vyvíjet e-shop, budete to všechno muset vědět. Samotný e-shop vás pak vyjde průměrně na 200–500 000 Kč, aby byl skutečně na úrovni. Cena se odvíjí od náročnosti.

Pozor na levné nabídky, můžete mít e-shop třeba za 50 000 Kč od studenta, ale jaká bude následně spolupráce, podpora, aktualizace a vůbec rozvoj? Myslete na to dopředu a vybírejte si skutečně důvěryhodné partnery. E-shop je velká investice, a proto je důležité, aby to byla také dlouhodobá investice. Do začátku je bezpochyby lepší krabicové řešení e-shopu, se kterým si určitě vystačíte.

Pronájem e-shopu

Krabicové řešení e-shopu, tedy už hotové řešení, se někdy nazývá jako pronájem e-shopu. Je to poměrně přesné, protože si vlastně e-shop pronajmete a pouze upravíte podle svých potřeb. Je potřeba dobře vybírat to řešení, které poskytuje vše, co potřebujete. Výhodou je samozřejmě nižší cena a také podpora. Můžete se spolehnout, že dodavatel e-shopového řešení vám poskytne také podporu. Neméně důležité je, že si můžete být jisti budoucím rozvojem.

  • Nemusíte na nic čekat a svůj e-shop můžete spustit hned.
  • Velmi nízké počáteční náklady, e-shop můžete mít opravdu velmi levně od 300 Kč měsíčně.
  • Velké množství rozšíření a úprav, díky kterým bude e-shop vždy umět něco navíc.
  • Technická i zákaznická podpora k dispozici a často dokonce v češtině.

Hosting e-shopu

Jedním z nejdůležitějších parametrů e-shopu je hosting. Některé e-shopové řešení na míru spolupracují s hostingy a nemáte možnost si zvolit vlastní. Jinde ale ta možnost je. Dobře proto promyslete, na jakém hostingu váš e-shop poběží. Má to vliv na mnoho věcí, tou hlavní je především rychlost e-shopu při načítání, stahování souborů a podobně. Kromě toho se od hostingu odvíjí také https certifikát a zabezpečení vašeho e-shopu.

Náročnost instalace

Jakmile si vyberete dobrý hosting, nemáte vyhráno. Zaměřte se u pronájmu e-shopu na to, jak se instaluje. Budete potřebovat služby odborníka, aby vám váš nový e-shop nainstaloval, nebo to zvládnete sami? Některá e-shopová krabicová řešení umožňují nainstalovat nový e-shop stiskem jednoho tlačítka. Záleží ale na tom, zda to podporuje daný hosting. Pokud e-shopové řešení s hostingem přímo spolupracuje, pak to většinou umožňuje. Ušetříte tak poměrně dost peněz za práci odborníka, který by počáteční instalaci a konfiguraci e-shopu musel provést.

Šablony a jejich upravitelnost

Neméně důležitá je upravitelnost šablon. Samozřejmě nechcete, aby váš e-shop vypadal stejně jako desítky dalších. Upravitelnost šablon a určitá míra personifikace e-shopového řešení je důležitá. Zaměřte se na to, jestli to e-shop umožňuje, pokud ano, tak jak. Má na to vlastní nástroj, nebo budete potřebovat znalosti programování? To všechno se potom promítá do výsledné ceny. Krabicová řešení e-shopu by to měla umožňovat svépomocí.

Technické řešení a integrace

Mít hezký frontend e-shopu, tedy to, co vidí zákazník, je naprosto skvělé a důležité. Ovšem neméně důležitý je pak backend vašeho e-shopu – tedy to, co sice není vidět, ale díky čemu vše funguje, jak má. Ptejte se, jestli umí e-shopové řešení napojení na účetní systémy, to budete potřebovat nejen kvůli EET, ale i správnému účetnictví. Zajímejte se, jestli je možné jednoduše importovat a exportovat data.

Zaměřte se na to, jestli umí e-shopové řešení napojení na některého z přepravců, abyste byli například schopni vytisknout štítky u každé objednávky přímo na zboží a zrychlili tak expedici zboží. Neméně důležitá je například správa objednávek – možnost objednávky zpětně upravit, generovat slevové kódy – a hlavně objednávky hromadně upravovat, nikoli jednu podruhé.

SEO

Dnes se bez SEO (optimalizace pro vyhledávače) neobejdete. Pokud nebudete dělat SEO pořádně, předběhne vás konkurence mílovými kroky. Zaměřte se proto na to, jak dobře můžete pracovat se SEO. Má takové nastavení hotové řešení e-shopu už integrované, nebo to budete muset teprve udělat? A jak je vysvětlené? Zvládnete alespoň základy díky nápovědě nastavit sami, nebo budete potřebovat spolupracovat se SEO specialistou?

Tvorba e-shopu na míru často nezahrnuje nastavení SEO. Pokud to některá e-shopová platforma dělá, je to velký bonus. Nutno také říci, že SEO je rozdělené na dvě velké kategorie (on page SEO a off page SEO). Zatímco On page SEO lze výrazně ovlivnit výběrem vhodné eshopové platformy, off page SEO závisí už zcela na vás a na práci, kterou budete v tomto směru odvádět. Pokud SEO vůbec nerozumíte, je vždy mnohem lepší řešení poradit se s ověřeným SEO specialistou. SLužby SEO specialistů jsou často drahé, ale pokud dosáhnete díky konzultaci alespoň nějakých výsledků, bohatě se vám investice vrátí.

Napojení na Google Analytics a Google Search konzoli

Sledovat data z objednávek, ale i jednotlivých stránek e-shopu je opravdu nutností. Potřebujete vidět, kde se zákazníci ztrácí v procesu objednávky. Stejně tak se neobejdete bez dat pro budoucí úpravy SEO – na základě jakých klíčových slov k vám chodí zákazníci? Potřebujete měřit, získávat data a analyzovat je. Zkrátka se bez nich neobejdete, ale k tomu budete potřebovat napojení na Google Analytics a Google Search konzoli – naštěstí je to jen otázka pár minut a mělo by to být vždy možné.

Napojení na vyhledávače zboží

Vyhledávače zboží a srovnávače jsou pro dnešní e-shopy stejně důležité, jako pro zákazníky samotné. Dbejte na to, aby e-shopová platforma umožňovala napojení na Heureku nebo Zboží.cz a další. Jednak je to důvěryhodné, ale také to může generovat hodně objednávek. Lidé vás budou moct hodnotit a pokud jste dobří, přinese vám to jen ovoce. Taková integrace je dnes základ. Proto nejlevnější e-shop nemusí být nutně tím nejlepším.

Blog a sociální sítě

Žijeme v době sociálních sítí. Dnes nejde provozovat e-shop a nebýt na sociálních sítích. Musíte se zákazníky komunikovat, budovat komunitu. Proto si zjistěte, jaké hotové e-shopové řešení to umožňuje. Zvládnete se propojit se sociálními sítěmi? A co blog? Můžete mít na stejné doméně také blog? Blog je dnes skvělým nástrojem, jak přinést zákazníkům něco navíc.

Životnost platformy

Všechno tohle je nějaká investice – a mnohdy ne zrovna malá. Je proto důležité, aby to byla dlouhodobá investice, ze které budete těžit také v budoucnu. Zaměřte se proto na to, aby tady vaše e-shopová platforma byla za dalších 5 let. Stejně tak se podívejte na to, jak se za poslední dobu hotové e-shopové řešení vyvíjelo – naznačuje to, jak se bude vyvíjet do budoucna. Volte skutečně jen taková řešení, u kterých vidíte potenciál růstu a rozvoje.

Nejlepší e-shopová řešení

Shoptet.cz: tvorba internetového obchodu pro každého

Jednička na českém trhu. Právě tak by se dal shrnout Shoptet.cz jednou větou. Prakticky už od roku 2016 nemá konkurenci v počtu internetových obchodů, které běží na jeho platformě. Dnes je to téměř 20 000 e-shopů. Shoptet.cz je zárukou e-shopové platformy, která má potenciál se rozvíjet, má budoucnost a vychází vstříc požadavkům své komunity. Navíc je za přívětivou cenu – Shoptet.cz je pro 90 % případů tou správnou volbou.

+ Nabízí několik šablon zdarma, které jsou velmi dobré i v responzivním zobrazení. Stejně tak si můžete dokoupit mnoho rozšíření a doplňků.
+ Skvělá integrace na mnoho účetních systémů, zvládá EET, má vlastní pokladní software pro EET u kamenných prodejen.
+ Analytické nástroje a dobrá práce s daty.

– Úprava šablon je značně omezená a týká se spíše grafiky než funkcionalit.

Instalace na klik: Ano
Původce počáteční konfigurací: Ano
Čeština: Ano i podpora
Analytické nástroje: Ano
EET a účetní systémy: Ano
Blog: Ano
Úprava šablon: Omezeně
Úprava zdrojového kódu: Ne
Podpora: ano, rychlá
Cena: 340 Kč–2 840 Kč

UpGates.cz: skvělé české řešení za dobrou cenu

Zřejmě druhé nejlepší krabicové řešení e-shopu na českém trhu. Nechybí žádná důležitá funkcionalita. Výhodou je samozřejmě opět podpora v českém jazyce, která navíc reaguje velmi rychle. Využít můžete také doplňky třetích stran, stejně tak si nechat naprogramovat speciální funkce na míru – ve výsledku tak můžete mít hotové krabicové řešení e-shopu na míru.

+ Přes 70 přednastavitelných, ale upravitelných šablon e-shopu. Šablony jsou velmi dobré v responzivním zobrazení. Můžete si ale nechat udělat i grafiku na míru.
+ Dobrá práce s exportem a importem dat, produktů, textů a dalších. Vše můžete hromadně upravovat a předělávat.
+ Napojení na účetní systémy, stejně jako na analytické nástroje a další.

– Omezená výše produktů, které můžete nabízet.
– Podpora nemá online chat.

Instalace na klik: Ano
Původce počáteční konfigurací: Ano
Čeština: Ano i podpora
Analytické nástroje: Ano
EET a účetní systémy: Ano
Blog: Ano
Úprava šablon: Ano
Úprava zdrojového kódu: Ne
Podpora: ano, rychlá
Cena: 459 Kč–2 980 Kč

Webnode.cz: zlatá střední cesta pro méně náročné

Nenabízí tolik možností přizpůsobení a funkčních prvků, jako jiné varianty krabicových řešení e-shopu. Vytvoření e-shopu na Webnode.cz je o to víc jednodušší. Navíc získáte funkční e-shop v minimalistické variantě, kde nic neodvádí pozornost zákazníků. Na druhou stranu se ale musíte předem rozloučit s některými funkcemi, které by vám později mohly chybět.

+ Minimalistická varianta editoru šablon a e-shop ořezaný o zbytečnosti Naprosto jednoduchý e-shop přehledný pro zákazníka.
+ Moderní šablony, které mají hezký design a působí velmi dobře a profesionálně.
+ Možnost využít v ceně e-mailové účty.

– Chybí propojení na EET a účetní systémy.

Instalace na klik: Ano
Původce počáteční konfigurací: Ano
Čeština: Ano i podpora
Analytické nástroje: Ano
EET a účetní systémy: Ne
Blog: Ano
Úprava šablon: Ano
Úprava zdrojového kódu: Ne
Podpora: ano, průměrná
Cena: Zdarma nebo individuálně

Eshop-rychle.cz: levný e-shop za pár minut

Další české řešení internetového obchodu. Hotové krabicové řešení Eshop-rychle.cz je oblíbené a jedno z největších na českém trhu. Nabízí mnoho funkcí a šablon, které si samozřejmě můžete libovolně upravovat. Mnoho věcí dělá ale automaticky, například automaticky pravidelně zálohuje data – není pak složité obnovit e-shop ze zálohy v případě problémů.

+ Více než 100 moderních šablon, které se dobře zobrazují zejména na desktopu.
+ Napojení na různé účetní systémy a podpora EET.
+ Analytické nástroje a integrovaná SMS brána a nástroj pro remarketing.

– Garantují bezproblémový technický chod e-shopu pouze do 40 000 produktů.
– Některé šablony nepodporují responzivní zobrazení.

Instalace na klik: Ano
Původce počáteční konfigurací: Ano
Čeština: Ano i podpora
Analytické nástroje: Ano
EET a účetní systémy: Ano
Blog: Ano
Úprava šablon: Částečně
Úprava zdrojového kódu: Ne
Podpora: ano, průměrná
Cena: 390 Kč až 790 Kč

Shopify.com: zahraniční verze e-shopového řešení

Jediné zahraniční krabicové řešení e-shopu v naší recenzi e-shopových řešení. Nicméně globálně je Shopify.com snad nejznámější. Jedná se o opravdu do detailu vyladěné e-shopové řešení, jenže má obrovskou nevýhodu. Mnoho funkcí a řešení je potřeba čistě pro náš trh – například EET, jiné účtování, daně a podobně. To znamená poměrně velkou investici na integraci těchto funkcionalit.

+ Více než 70 skvěle vyladěných šablon.
+ Integrovaný skladový systém a další funkcionality.
+ Kurzy zdarma, jak se naučit pracovat se Shopify.com

– Chybí podpora EET a dalších účetních systémů.
– Chybí podpora v českém jazyce.
– Sice lze přeložit šablony, ale chybí lokalizace editoru do češtiny.

Instalace na klik: Ano
Původce počáteční konfigurací: Ano
Čeština: Ne
Analytické nástroje: Ano
EET a účetní systémy: Ne
Blog: Ano
Úprava šablon: Částečně
Úprava zdrojového kódu: Ne
Podpora: Ano, ale ne v češtině
Cena: 600 Kč až 3 600 Kč a fixní poplatky

Je lepší pronájem eshopu nebo si nechat vytvořit eshop na míru?

Eshop na míru je velice nákladný, obvykle se jedná o investici v řádu stovek tisíců korun, ne li milionů. Krabicová řešení přináší dostupnou alternativu za zlomek ceny.

Kolik stojí krabicová eshopová řešení?

Záleží na funkcích a velikosti systému, který si vyberete, obecně platí, že lze pořídit kvalitní eshopová řešení již od částky kolem 500 Kč měsíčně.

Je možné pronajatý eshop přizpůsobit podle sebe?

Ano, je na to však potřeba práce programátora.

#Novinky

Recenze Revolut, zkušenosti a tipy

Srovnání gramofonů

Recenze herních konzolí