Recenze Disneyplus.com

Disneyplus.com je streamovací služba, která v polovině června po několika odkladech vstoupila i do České republiky. Mají se čeští milovníci filmů a seriálů na co těšit, anebo tato platforma ve skutečnosti nestojí ani za řeč?

Co je Disnesplus.com

Disney Plus (psáno také Disney+) je americká streamovací služba, jíž provozuje společnost Media and Entertainment Distribution, jež je divizí The Walt Disney Company. Tento nadnárodní mediální a zábavní konglomerát přitom v příštím roce oslaví 100 let, neboť byl bratry Waltem a Royem Disneyovými založen už v roce 1923. Pořady, které streamovací služba Dinsney nabízí, lze označit za rodinnou zábavu. Obsah přitom tvoří tituly mnoha zajímavých světových značek. Jaké to jsou?

• Walt Disney Studios – jedno z hlavních hollywoodských filmových studií
  • Walt Disne Television – společnost, která vlastní a spravuje všechny televizní stanice vlastněné The Walt Disney Company (patří sem i televize ABC)
  • LucasFilm – od roku 2012 patří ke konglomerátu The Walt Disney Company i tato společnost, která stojí za značkou Star Wars
  • Marvel Studios – společnost zaměřující se na filmové a televizní zpracování příběhů ze světa komiksů Marvel Comics
  • Pixar – filmové studio, které proslulo filmy tvořené počítačovou animací
  • National Geographic – světoznámá společnost zaměřující se na dokumentární filmy a seriály
  • Star – portál s obecným obsahem, který zahrnuje mnoho populárních filmů a seriálů

Streamovací služba Disney+ byla spuštěna 12. listopadu 2019, a to ve Spojených státech amerických, Kanadě a Nizozemsku. V průběhu prvního dne si ji předplatilo 10 milionů lidí, přičemž v dubnu 2022 měla již 137,7 milionů předplatitelů, což svědčí o velké popularitě. O dva měsíce později, konkrétně 14. června 2022, byla služba spuštěna také v České republice (a zároveň v dalších 34 zemích světa). V současné době ji tedy mohou využívat i čeští diváci lačnící po rodinných filmech a seriálech. Musí si ji ovšem nejprve předplatit…

Jak se zaregistrovat na Disneyplus.com

Na Disneyplus.com je možné učinit měsíční předplatné za 199 Kč, případně předplatné roční, které vás vyjde na 1 990 Kč. Pokud si tedy chcete službu pouze vyzkoušet, doporučujeme měsíční předplatné. Jestliže už však nyní podle nabídky pořadů víte, že ji budete využívat neustále, předplaťte si ji na rok, neboť tak vlastně budete mít dva měsíce zdarma (při neustálém placení měsíčního předplatného utratíte 1 990 Kč nikoli za dvanáct, ale za deset měsíců). Jak se konkrétně zaregistrovat?

• V prvním kroku musíte vyplnit svůj e-mail, přičemž můžete také zaškrtnout, že si přejete dostávat akční nabídky a informace týkající se značky Disney+.
  • Následně si přečtete smlouvu s předplatitelem. Souhlas s ní vyjádříte tak, že kliknete na Přijmout a pokračovat, což je nezbytný krok pro registraci.
  • Ve třetím kroku si vytvoříte heslo, přičemž je nutné použít šest znaků, z nichž musí být alespoň jeden číslo či speciální znak.
  • Posledním krokem je platba. Zde si nejprve vyberete, zda chcete měsíční či roční předplatné. Disney Plus lze zaplatit skrze platební kartu, kdy je nutné vyplnit jméno na kartě, číslo karty (4 × 4místné číslo na její přední straně), datum konce splatnosti (na kartě nad jménem) a CVV neboli bezpečnostní kód (číslo na zadní straně karty). K placení je ovšem možné využít také platební systém PayPal. Ať už si vyberete jakoukoli cestu, pak už jen stačí kliknout na Zaplatit a předplatit.

Upozorňujeme: předplatné je možné kdykoli zrušit. Pokud přístup k digitálnímu obsahu nezačnete využívat, můžete do 14 dnů odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze.

Disneyplus, recenze a test služby.

Kolik stojí Disneyplus.com

Jak už jsme zmínili výše, službu Disney Plus si je možné vyzkoušet na jeden měsíc za 199 Kč, případně si můžete zaplatit roční předplatné 1 990 Kč, čímž ušetříte 15 %. Ještě více přitom ušetřili předplatitelé, kteří si službu předobjednali do 13. června 2022, neboť do té doby stálo předplatné na jeden rok 1 590 Kč, takže šlo ušetřit dalších 400 Kč. Tato akce po spuštění Disney+ v ČR sice už neplatí, na druhou stranu je možné předpokládat, že společnost může i v budoucnu nabízet akce, které budou představovat další možnost, jak ušetřit při nákupu předplatného.

Co nabízí Disneyplus.com

Streamovací služba Disneyplus.com nabízí předplatitelům 800 filmů a 900 seriálů, přičemž vidět lze hned 130 titulů z originální produkce Disney+. V nabídce najdete akční a dobrodužné snímky, filmová a seriálová dramata, komediální filmy a seriály, animované filmy a seriály (včetně animované tvorby pro dospělé), ale také rozličné horory, thrillery, sci-fi snímky, muzikály nebo dokumenty a reality show. V rámci Disney Junior navíc můžete svým potomkům pustit seriálovou tvorbu pro nejmenší. Jaké konkrétní tituly naleznete na Disney Plus?

• V rámci animovaných filmů a seriálů se můžete těšit na pořady přímo od společnosti Disney, a to včetně u nás kultovních seriálů jako Rychlá rota nebo Kačeří příběhy. K dispozici však kupříkladu máte také animované hity od Pixaru (Auta, Coco atd.).
  • Milovníci fantastických příběhů jistě nepohrdnou tvorbou společnosti Marvel (Avengers, Spider Man atd.), případně LucasFilm (Hvězdné války).
  • K dispozici máte i kultovní filmy jako Predátor, Vetřelec nebo Smrtonosná past a další tvorbu od filmových studií 21st Century Fox, Fox Searchlight Pictures, Touchstone Pictures nebo Hollywood Pictures.
  • Milovníci seriálové tvorby se zase mohou těšit na klasiku jako Simpsonovi, M*A*S*H či Akta X, ale také na úplně nové tituly.
Jaké filmy Disneyplus nabízí?

Disney+ v českém jazyce

Služba Disney Plus je u nás k dispozici v českém jazyce, což už je dnes samozřejmostí. V češtině je ovšem nejen samotné uživatelské rozhraní, ale také veškerý nabízený obsah. Filmy a seriály lze navíc sledovat nejen v originálním znění s titulky, ale společnost Disney se plácla přes (bezednou) kapsu a nakoupila také různá práva na dabing, který je až na několik výjimek u většiny nabízených pořadů, což je určitě jedno z hlavních lákadel oproti dalším podobným službám na českém trhu (viz níže).

Co se týče češtiny, musíme ihned dodat, že není všechno zlato, co se třpytí. U některých pořadů existuje více verzí českého dabingu a mohou být nabízeny v českém znění, které není tak populární. Výše zmíněné „kultovky“ jako Rychlá rota a Kačeří příběhy si tak nelze pustit s původním dabingem České televize, který je jednoznačně nejoblíbenější. To samé navíc platí i pro některé filmy, takže např. původní sérii Star Wars (čtvrtou až šestou epizodu) lze zhlédnout až se třetí verzí dabingu, která se mezi fanoušky série netěší velké oblibě. Právě naopak…

Jak se používá Disneyplus.com

Stránka Disneyplus.com je přehledná, což zajišťuje spolehlivou orientaci v rámci celého webu. Pokud si nechcete jednotlivé filmy a seriály pouště nazdařbůh, můžete je jednoduše filtrovat podle žánru. Pochopitelně je možné mezi nabízenými pořady i hledat a navíc si vytvořit i jejich vlastní seznam. Po rozklinutí jednotlivých snímků si lze přečíst krátký popis a získáte i informace o délce, věkovém doporučení apod. Navíc si je možné přečíst podrobnosti. Jednoduše se přitom používá také samotný přehrávač, který jednotlivé pořady přehrává velmi spolehlivě.

Na webu lze po přihlášení také spravovat svůj profil, kde si můžete nastavit více profilů, prohlédnout si svůj účet, využít nápovědu a přejít i k nastavení aplikace Disney Plus, která umožňuje sledovat nabízené filmy a seriály i na chytrém telefonu (pořady lze na mobilu sledovat v nejvyšší dostupné kvalitě až do 4K UHD, ale také v nízké kvalitě SD, která na druhou stranu šetří data). Disneyplus.com se zkrátka používá velmi dobře, takže by problémy neměli mít ani uživatelé, kteří si s moderními technologiemi příliš netykají.

Vybrané (především novější) snímky si lze pustit v rozlišení až 4K HDR, Disney Plus tedy nabízí špičkovou kvalitu obrazu. Na své si navíc přijde i sluch, neboť podporována je i zvuková technologie Dolby Atmos, tedy prostorový zvuk. Disney+ také jako jedna z mála streamovacích služeb podporuje IMAX Enhanced, což je prvotřídní audiovizuální režim. Předplatitelé tak mohou jako první streamovat i doma vybrané filmy Marvel Cinematic Universe v rozšířeném poměru stran IMAX, což může být především na větších televizorech či na plátně výtečný zážitek.

Upozorňujeme: rodiče, kteří chtějí mít kontrolu nad tím, co sledují jejich potomci, mohou u filmů a seriálů zapnout rodičovský zámek, takže obsah nepůjde dětem v určité věkové skupině pustit. Věkové hranice pro zámek přitom činí 0+, 6+, 9+, 12+, 14+, 16+ a 18+ let, takže děti mladší 12 let si kupříkladu nebudou moci pustit pořad označený jako 12+, 14+, 16+ a 18+.

Nejlepší filmy, které lze na Disneyplus najít.

Na čem Disney+ sledovat?

Streamovací službu Disney Plus je možné sledovat na chytrých telefonech podporujících Android (5.0 a novější) a iOS (iOS 11 a novější). Využít je ovšem možné i tablety, a to včetně Amazon Fire (Fire OS 5.0 a novější). Podporovány jsou rovněž chytré televizory (smart TV), a to značek Samsung, Panasonic, Sony a Hisense. Patří sem navíc i televize se systémem AndroidTV. Uplatnění ovšem mohou nalézt i Apple TV (4. a 5. generace) či Google Chromecast.

Disney+ Plus si lze samozřejmě pustit i na stolním počítači či notebooku, a to se systémem Windows, macOS nebo Chrome OS v prostředí webového prohlížeče. Nainstalovat si ho nicméně můžete i na herní konzole, což konkrétně platí pro Sony Playstation 4, Sony Playstation 5, Xbox One, Xbox Series X a Xbox Series S, neboť i na ně si je možné aplikaci stáhnout. Jak je tedy patrné, Disney Plus lze využívat na rozličných zařízeních, z nichž alespoň některé má doma určitě většina z nás.

Kolik lidí může Disney Plus sledovat?

Po přihlášení na Disneyplus.com máte k dispozici až sedm profilů pro jednotlivé členy domácnosti. Profily mohou být i dětské a použít na nich lze výše zmíněný rodičovský zámek. Jednotlivé pořady si je možné pouštět až na čtyřech zařízeních najednou. Potěší rovněž možnost stahování až pro deset zařízení, takže si filmy a seriály můžete pouštět rovněž na cestách. Všechny tyto funkce ještě dále rozšiřují uplatnění služby Disney Plus a od jejího předplacení rozhodně neodradí, ač je třeba vůbec nebudete muset využít.

Zajímavou funkcí je i tzv. GroupWatch, díky níž lze virtuálně sledovat libovolný snímek z Disney+ s rodinou či kamarády, a to najednou. GroupWatch totiž jednotlivé účastníky automaticky synchronizuje, takže se lze daný film či seriál dívat společně, ačkoli se může každý nacházet úplně jinde (všichni účastníci ovšem musí mít aktivní předplatné Disney+ a musí být ve stejné zemi či oblasti). Jak na to? Stačí vybrat ikonu GroupWatch na stránce pořadu, který chcete společně sledovat a následně vše nastavit tak, jak potřebujete.

Groupwatch na disneyplus.

Disney+ a konkurenční streamovací služby

Pokud se pokusíme Disney Plus srovnat s konkurencí, musíme se zaměřit především na streamovací služby Netflix a HBO Max. Na úvod tohoto srovnání se sluší uvést, že velkou výhodou Disney+ je již zmíněná češtině. Společnost Disney na peníze skutečně hledět nemusí, takže si může dovolit zakoupit prakticky cokoli. V tomto ohledu tedy konkurenci poráží, a to i přes určitá negativa s českým dabingem spojená, na která jsme upozornili výše. Jak si ale Disney+ vede v celkovém srovnání?

Disney Plus vs. Netflix

Disney Plus má úžasný archiv plný vynikajících filmů a seriálů, které se v mnoha případech právem řadí k nepřekonatelným klasikám. Tím si získal srdce mnoha diváků, z nichž někteří dokonce odhlásili Netflix. Na druhou stranu se k němu mnohdy vracejí. Netflix totiž výrazně utrácí za novinky, v čemž se tomuto online poskytovateli filmů a seriálů Disney+ nemůže ani zdaleka rovnat. Netflix navíc vydává seriály obvykle najednou, tedy nikoli po dílech, což opět Disney nedělá. Náruživí diváci stále nového a nového obsahu tedy mohou být z Disney Plus poněkud rozčarovaní.

DisneyPlus vs. HBO Max

Dalším již spuštěným konkurentem pro Disney+ je streamovací služba HBO Max, která v České republice působí od února letošního roku. Ta má ovšem sama své vlastní problémy, takže diváky ztrácí bez ohledu na příchod nové konkurence. Nastalá situace má hned několik důvodů – chybějící tituly v nabídce, které byly před spuštěním inzerovány, ale také pozdní přidávání českého dabingu a v neposlední řadě i obtíže technického charakteru. Služba HBO Max, která vystřídala HBO Go, tak aktuálně představuje pro mnoho diváků nejhorší možné řešení.

Kolik zaplatíte s ohledem na konkurenci?

Co se týče finanční stránky, z hlediska měsíčního předplatné stojí Disney Plus stejně jako HBO Max, totiž 199 Kč. Druhá zmíněná platforma má nicméně potíže, na které jsme upozornili výše, takže aktuálně zřejmě představuje horší řešení, což se ovšem může v budoucnu změnit. Pro komplexní srovnání ještě doplňme cenu dalších streamovacích služeb, které lze aktuálně na českém trhu využít.

• Voyo (streamovací služba televize Nova) – 159 Kč/měsíc
  • Prime Video (streamovací služba společnosti Amazon) – 79 Kč/měsíc
  • Apple TV+ (streamovací služba společnosti Apple) – 139 Kč/měsíc

Ačkoli jsou tyto služby levnější, Disney+ je předčí svým archivem a některé navíc i novým obsahem. Pokud srovnáme finanční stránku s Netflixem, ten nabízí tři měsíční tarify, a to základní (199 Kč/měsíc), standardní (259 Kč/měsíč) a prémiový (319 Kč/měsíc). Poslední varianta umožňuje sledovat pořady až na čtyřech zařízeních ve špičkové kvalitě, takže se vlastně rovná měsíčnímu předplatnému Disney Plus. Zdánlivě je tedy dražší, na druhou stranu Netflix nabízí čtyřikrát více titulů, přičemž snímků s 4K a Dolby Vision je dokonce desetkrát více.

Free Solo - disneyplus.

Poměr kvalita/cena

Pokud jste dočetli až sem, zřejmě očekáváte závěrečné hodnocení této nové streamovací služby na českém trhu. Disney+ nabízí vysokou kvalitu obrazu, přehledné uživatelské rozhraní nebo variabilní možnosti sledování snímků s rodinou či přáteli. Za 199 Kč měsíčně či 1 990 Kč ročně navíc získáte přístup ke stovkám klasických i nových seriálů, filmů a dokumentů. Pokud si však potrpíte na stálý přísun novinek, ty jsou stále v moci konkurenčního Netflixu. Disney Plus je perfektním řešením spíše pro jedince, kteří si rádi podívají na něco nového, ale nepohrdnou ani osvědčenou klasikou. Disney navíc bude pokračovat s tvorbou exkluzivních titulů (např. ze světa Star Wars), k nimž budou mít předplatitelé okamžitý přístup.

#Novinky

Recenze Revolut, zkušenosti a tipy

Komplexní aplikace se spoustou funkcí, která vám ušetří peníze i starosti při správě financí, to je v krátkosti Revolut. Jaké jsou jeho úplné funkce a vyplatí se Revolut využívat? Rozsáhlá recenze aplikace Revolut.

Recenze gramofonů

Gramofony nejsou jen hudbou dávné minulosti, ale naopak zažívají velký návrat. Spousta milovníků hudby preferuje zvuk gramofonu před moderními digitalizovanými formáty. Jaký gramofon je dle recenze gramofonů nejlepší?

Recenze herních konzolí

Herní konzole jsou multifunkčním centrem domácnosti, které se postará o kompletní zábavu u televize. Jaké konzole jsou aktuálně na trhu a jaká je pro vás ta nejlepší? Velký test a srovnání herních konzolí.